lørdag den 14. oktober 2017

Pædagogisk assistent studerende

Som mange af jer sikkert ved så ændrede min hverdag sig lidt den 23. august. Jeg blev nemlig ret uforudset optaget på pædagogisk assistent uddannelsen på sosu-skolen i Skive. Altså jeg vidste jo godt, at jeg havde søgt ind. Men jeg havde fået afslag i første omgang. Og jeg havde også søgt merit, så jeg kunne afkorte uddannelsen lidt. Men jeg fik afslag, og til den forklarende samtale på skolen, fik jeg at vide, at jeg da bare kunne anke sagen - hvilket jeg så gjorde.  Uddannelsen skulle starte den 1. august, og da jeg ikke havde hørt noget, gik jeg ud fra, at jeg fik afslag på dette også. Men pludselig den 14. august fik jeg et opkald, som ændrede meget. 

Jeg var pludselig blev godkendt, og kunne starte ugen efter. Og så gik det stærkt. Jeg fik talt med mit arbejde, og de gik med på, at jeg gik ned i tid, så jeg kunne klare begge dele. Idet jeg tager uddannelsen på merit betyder det nemlig, at jeg får voksenelevløn i de uger, jeg er i skole, og i de andre perioder får jeg kun løn fra jobbet. Hvilket så betyder, at når jeg går i skole, så arbejder jeg også ved siden af på nedsat tid. Og når mine klassekammerater skal i praktik, så skal jeg kun passe mit job. 

Så lige nu er jeg meget på. Men her fra 24. oktober, så har jeg en skolepause indtil slut januar. Og så kommer der lidt luft i kalenderen, indtil vi starter på 2. skoleforløb. Jeg elsker at gå i skolen, men gælder mig også til skolepausen.

SÅ - hvis du har undret dig over stilheden her, så er grunden denne. Jeg har ikke haft tiden. Men nu kommer den igen. Altså jeg er jo ikke stille kreativ, for det er en stor del af mig, og vil altid være det. Men jeg har ikke haft så meget tid til at passe min blog. Men nu viser jeg lidt af alt det jeg har fået lavet i den sidste måned. Så følg med. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...