tirsdag den 9. maj 2017

Tur til Hamborg i påsken

I påske var vi en tur i Hamburg. Ja, det var kun 4/5 af familien, for ÆldsteDatter Ann valgte at blive hjemme og passe kattene (og nyde huset alene). Vi tog afsted mandag i påskeugen, og kom hjem igen onsdag. Så to overnatninger hjemmefra fik vi sammen. Jeg havde fundet en lille hyggelig lejlighed via Airbnb lige et lille stykke udenfor Hamburg. Planen var at vi ville lade bilen stå ved lejligheden og så køre frem og tilbage med tog/bus for rigtig at komme i feriestemning. Og det viste sig at DET kom vi til. For legligheden lagde 6 km sydvest for centrum, og for at komme til centrum skulle vi først køre 15 min med bus og derefter 25 min med tog. Men hva pokker.... vi havde ferie og skulle ingenting nå.

En lille hyggelig lejlighed helt ude på landet. Vi var der stort set kun for at sove, og spise morgenmad. Men den var ganske hyggelig.

Vi ankom til Hohenwisherstrasse omkring kl 15.30 om mandagen. Vi fik lige pakket ud, og så drog vi med bus og tog til Hamburg. Den første dag fik vi shoppet Birckenstock, og sørme om vi ikke kom om ved en chokoladebiks, hvor Ole og pigerne gik helt amok.

Der var pyntet op til påske ALLE steder. Selv udenfor vores lejlighed havde værtinden hængt øg op i en buks. Det var tydeligt at se at tyskerne går meget mere op i påsken end vi dansker gør. For både inde og ude hang der æg.

Om tirsdagen tog vi ind til Alter Elbtunnel og gik under den. Det var en meget hyggelig og interessant gåtur op på den anden side af Elben og se hele landgangsbrucke fra den anden side. Man kan tage trapperne eller cykelelevatoren. Måske er man også så heldig, at bilelevatorføreren tilbyder, at man kan køre med op/ned. Den gamle tunnel bliver stadigvæk benyttet af cyklister.
Og imens vi gik der kom der også både en motorcykel og en bil og kørte meget langsomt igennem tunnelen.

Vi mødtes med et hold venner og gik med dem i tunnelen. Pudsigt nok var de også en tur i Hamburg, og idet vi ikke ser dem så tit, var det ret hyggeligt lige at rende sammen med dem der.

Da vi gik derfra kom vi om ved kærlighedsbroen fyldt med hængelåse.

Lejligheden set indefra:

Jeg fik da også en smule med hjem fra ferien. Nemlig lidt brocher med kaktus.... ja jeg kunne ikke lade være, for de var da meget sjove. Og så nye ørenringe.