søndag den 19. marts 2017

Skorstensfejer abe

Som I nok ved, så elsker jeg udfordringer. Og nu har jeg fået endnu en udfordring. En skorstensfejer som abe. Jeg har forsøgt at tegne mit bud på, hvordan jeg forestiller at den skal se ud, og så gik jeg ellers i gang med hæklenålen.


Der kom så lidt ændringer undervejs. Men det skal der også være plads til. Og sådan ser den 'rå' skorstensfejer ud uden detaljer. En høj har, brunt hoved og lyst i ansigt og på hænder - og ellers helt i sort.


Så fik jeg lavet en stige til fyren: jeg hæklede rundt om nogle sorte piberensere. Først to lange stænger, og derefter 3 små stænger til trin. Og så syede jeg den sammen til sidst.


Og til sidst fik fyren en hvid klud rundt om halsen, 6 brune knapper på jakken og en kost over den ene skulder. Kosten har jeg lavet af en pom pom, som jeg har syet en piberenser på, og derefter lavet den rund.






1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...