torsdag den 16. marts 2017

Knyttet hænge ampel

Jeg har for længe siden lavet denne hængeampel. Opskriften har jeg downloadet gratis fra Stof & Stil. Det var faktisk ganske let. Nu har jeg endelig fået den hængt op. Min sølle pilea trængte til mere lys, og i et hjørne i mit køkken kommer der godt med lys, og nu må den så hænge der og blive stor og flot.

Vejledningen til hvordan jeg lavede amplen kommer her:

1) Klip 4 snore af 2 meters længde. Brænd enderne, så de ikke trævler.
2) Saml snorene, så de ligger ovenpå hinanden
3) Find midten og træk midten af alle snorene igennem ringen og lav en knude, så der hænger 8 lige lange snore ned fra ringen.
4) Hæng gerne ringen på en krog, så er det nemmere at binde de næste knuder.
5) Bind knude på snorene to og to, så der kommer 4 knuder i alt ca. 25 cm fra ringen.
6) Til næste led skal du tage en snor fra to forskellige knuder og binde sammen to og to ca. 15 cm længere nede.
7) Sæt din krukke ned i amplen og ud fra dens størrelse vurderes, hvor langt nede den afsluttende knude skal være. Amplen kan varieres i det uendelige, med forskellige knuder og perler.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...