lørdag den 13. august 2016

Mara kjole med tern

Må jeg præsentere - min tredie Mara kjole. Første gang jeg syede den var for 2 år, og blev til en skøn grøn retro kjole.
Mara er designet af den vanvittigt dygtige Marte, som blogger lige her.

Mønstret her har set mange andre steder på bloggen, og nu er det så også min. Hvis du bliver fristet , så nu kan det fine Mara mønster erhverves lige her.

Jeg har denne gang valgt at lave en udgave med lange ærmer - men Marte har også tegnet muligheden for flagermus korte ærmer eller korte flæseærmer. Mønstret kan også afkortes til en bluse Der er så mange muligheder med dette søde mønster.

Der medfølger en virkelig gennemarbejdet instruktion til mønstret, hvilket gør blusen endnu nemmere at sy.

Kjolen er syet af blåt tyndt denim stof - en rest jeg havde fra Stof & Stil. Jeg har derudover sat pink pipping bånd rundt i 'smækken' foran. Og fandt tre retro knapper i min knappesamling, som passede perfekt til kjolen. Selve smækken har jeg lavet af noget ternet stof, som jeg længe har villet bruge. Men jeg kunne ikke finde en skøn løsning på det før nu.
 
Mønsteret har jeg købt her hos Compagnie M.
 
Jeg får lige smækket Mette i kjolen, når jeg lige får tid.
 
 
 
 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...