torsdag den 25. august 2016

Ishi kjole med tern

Jeg har endnu engang afprøvet mit Ishi mønster. Sidst jeg syede den blev det til denne skønne hundekjole.

Mønsteret er fra StraightGrain og hedder Ishi. Det er en skøn a-model med store lommer placeret på sidestykkerne. Jeg har købt mønsteret som pdf fil og har klippet og klistret, for at kunne få det. Der var eddermame mange stykker papir der skulle klistres sammen. Men det var jo let denne gang, for jeg brugte jo samme mønster som sidst. Og det er jo et år siden. Nu er Mette en slank pige, så hun kunne stadigvæk godt passe samme str som sidst. Så vær lige opmærksom på, hvor stort I laver kjolen, for de er lidt store i størrelsen.

Jeg har samtidig gået i mine gemmer. Og her brugte jeg den sidste rest, jeg havde at det ternede stof fr Stol & Stil. Til selve kjolen og til lommestykket, måtte jeg en tur i Stof & Stil, og her fandt jeg noget denim stof og noget karry gult. Det karrygule er også i en af ternene i det ternede stof. Som lukning, har jeg brugt en lyserød lynlås - også fra gemmeren.  Så det blev til en meget billig kjole. I like!!!







Som foer inde i kjolen har jeg brugt en lidt mørkere denim, som jeg også havde på lager. Jeg fik jo sårn set stof nok i Stof & Stil til hele kjolen, og hun gav mig endnu 10 cm ekstra, så der var noget at krympe af, når stoffet blev vasket inden syning. Men det krøb over 10 cm..... Så vær opmærksom på dette. Altid vask inden syning. Godt jeg gjorde det. Ellers havde kjolen jo været ødelagt efter første vask. Og godt eg havde en lignende rest jeg kunne bruge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...