tirsdag den 31. maj 2016

Hæklet sygeplejerske abe


En sød pige kontaktede mig, og spurgte om jeg ikke lige kunne lave en Kay Bojesen abe som sygeplejeske. Hendes veninde bliver snart sygeplejeske, og derfor vil hun gerne overraske hende med en abe med sygeplejerske tøj på.

Jeg greb derfor fat i en hæklenål, og begyndte.

Jeg brugte opskriften på den oprindelige Kay Bojesen abe, men eftersom jeg ønskede at aben skulle have en hvid uniform på lavede jeg følgende ændringer:

Arm: De sidste 7 runder på  hver arm hæklede jeg i hvid bomuld.

Krop: Hele kroppen hæklede jeg i hvid. Og så hæklede jeg et lille skirt på, så man kunne se at det var en pige.

Ben: Ved benene lavede jeg fødderne og 2 omg i brun, hvorefter jeg skiftede over i hvid og fortsatte med denne.

Hat: Der arbejdes rundt om en række luftmasker.
  • Slå 15 lm op, hækl 13 fm tilbage, start med 2 lm fra nålen.
  • I sidste maske skal der laves 3 fm.
  • Hækl nu på den anden side af lm-rækken, 13 fm.
  • I sidste maske skal der laves 3 fm.
  • Hækl nu rundet i denne ring, i alt 3 omgange, eller til den ønskede størrelse er opnået.
Der kan herefter sys et rødt kors hvis man ønsker dette.
Jeg synes alt i alt at resultatet blev rigtig godt, og jeg håber selvfølgelig også at den nyuddannede sygeplejerske bliver glad for den lille abe.




13 kommentarer:

  1. Sød og fin sygeplejeske abe

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin. Tror du det vil være muligt bare at lave tøjet? Min søster bliver også sygeplejerske, men jeg vil gerne give hende den rigtige træabe og så give den sygeplejersketøj på?

    SvarSlet
  3. Hvordan hæklede du skørtet? Den er SÅ fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg samler masker op i kroppen hele vejen rundt, så i næste omgang hækler jeg 2 fm i hver m, og dette gentager jeg i næste omgang. Og så bliver skørtet 'krøllet'

      Slet
  4. Er der nogle som kan lave sådan en abe eller evt. bare tøjet? Min søster bliver uddannet sygeplejerske nu her , og jeg er selv sygeplejestuderende :-)
    Svar gerne på jplimoes@hotmail.com
    Mvh Johanne

    SvarSlet
  5. Hej
    Er der nogle der kan lave sådan en for mig? Evt bare tøjet? Min søster bliver uddannet sygeplejerske til sommer, og så tænker jeg det ville bare en fin ide. Jeg er selv sygeplejestuderende, så tid er der ikk for meget af ;-)
    Skriv evt jplimoes@hotmail.com
    Mvh Johanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan sagtens lave en sygeplejeske til dig. Men det bliver med tøj på. jeg sender dig lige en mail.-

      Slet
  6. Hej henny. Kan du lave sådan en sygeplejerske abe og en sømands abe?

    Skriv til team.pippi@hotmail.com

    Mvh Julie ��

    SvarSlet
  7. Hej Henny!
    jeg har det samme ærinde: En årelang familiesvaghed for de dejlige aber, og to piger der sukker efter en hæklet version. Kan du være fødselshjælper her - please please, pretty please...?
    Du må gerne skrive til Morten på zeitguyz@gmail.com :)

    SvarSlet
  8. Hejsa. Vil høre om du stadig hækler sygeplejeske abe???? Jeg kunne nemlig godt tænke mig en til min datter?? Hilsen sangill886@gmail.com

    SvarSlet
  9. Hejsa hvad er prisen på 3 stk Hæklet sygeplejerske abe.
    Mvh Jens

    SvarSlet
  10. Vil gerne selv lave denne Hvis Jeg ønsker skørtet længere laver man så blot flere omgange hvor man tager 2 fm i samme indtil ønsket længde? Og slår måske op betyder det at man kun hækler i første maskeled eller i begge

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...