onsdag den 10. februar 2016

Endnu flere kaktusser

Jeg fik lyst til at hækle nogle flere kaktussser. Så jeg gik i gemmeren og fik fundet mine grønne garnrester, og har nu fået lavet 5 mere.  En mini model af de der kaktusser, som står i ørkenen, og en som er små grene som er syet sammen. 

Og så har jeg været på nettet og set på ægte kaktusser, og har forsøgt at lave nogle der ligner dette. Ja, altså jeg fandt også noget opskrift et sted, og har kombineret de ægte kaktusser med de fundne opskrifter. 

Jeg har også hæklet 'jorden'. Det er ligesom finest. Jeg har brugt brunt bomuldsgarn. Og fremgangsmåden er ganske enkelt: Jeg har først lavet toppen ved at hækle i cirkel indtil cirklen passede med pottens størrelse. Derefter har jeg bare hæklet rundt og rundt, indtil dybden på jorden passede med dybden på potten, og så lukkede jeg at ved at tage ind i cirklen igen, og inden jeg lukkede helt af, fyldte jeg fibervat i 'jorden'. Dette er selvfølgelig også inde i selve kaktussen.





1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...