lørdag den 23. januar 2016

Nye stjernearmbånd

Jeg har haft gang i at lave lange tynde stofstrimler igen. Denne gang i noget stjernestof som jeg faktisk har ledt efter længe. 

For at lave armbåndene gjorde jeg følgende: 
  • klippede et skråbånd  af patchwork stof. Ca. 5-6 cm bredt. Foldede det med vrangen ud. (retside indad).
  • Syede en stikning med små sting max. 0,5 cm inde fra folden.
  • Så stak jeg loop turneren gennem den lille smalle løbegang, og satte stoffet fast i øjet på loop turneren og begynd at trække den tilbage gennem løbegangen. Og på den måde fik jeg vendt båndene med min magiske rouleau vender.
  • Når loop turneren er ude med en snip af stoffet, kan man holde i det, og trække resten igennem.


Til sidst har man en færdig "snor" eller rouleau, der bare skal have en knap (eller en kugle) i den ene ende og en løkke i den anden ende og kortes i passende længde til 1, 2 eller 3 gange rundt om armen.

Roleauvender/ loop turner kan købes i Stof og Stils butikker jeg mener prisen er 20 DKK.

Hvis du ikke orker selv at lave dem, kan du købe en af mig her








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...