onsdag den 16. december 2015

Rudolf med den røde tud

Thjaeeee.

Kender I den om Rudolf
Rudolf med den røde tud
Han var et gammelt rensdyr
Som så højst mærkværdig ud

Nu har jeg jo efterhånden lavet så mange forskellige aber. Så selvfølgelig skulle jeg også prøve at lave en Rudolf. Og den er da bare blevet herreskøn. Med seler, rød næse og gevir. Jo jo, der er ingen smalle steder i bredgade. 

Aben er lavet i lysebrun, og med mørkebrun øjneparti, næse og fødder og hænder. Altså modsat i farven i forhold til Kay Bojesen aben. Jeg har broderet selerne på kroppen, og hæklet et selestykke, som jeg har syet fast. Og sat et broderet R på. Geviret er lavet lidt på gefül -i tre stykker, som jeg så syede sammen. Og er stivet af med piberenser. Det funger bare. 

Jeg er gået helt i selvsving med de aber. Og jeg stopper ikke. Der må findes mange andre udgaver, der skal afprøves.




  



5 kommentarer:

  1. ��Der er dådyr og rådyr og 1000 af smådyr elgsdyr og pelsdyr også er der Toddyer
    Men min øjesten det var Rudolf som var en ren!��
    Så dine SUPERHELTE aber på FB - hvor er de bare fantastiske!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susser. Jeg elsker at hækle aber. Der blir ved og ved med at komme nye ideer til nye udgaver.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...