torsdag den 16. juli 2015

Flag og cirkler

Så fik jeg endelig proppet Mette i tunika'en som blev syet for en lille måned siden.

Og som prikken over i'et lavede jeg lige nogle gamasher som kunne bruges sammen med tunikaen. Mønsteret på gamasherne er fra Stof & Stil model 60010. Et mega nemt mønster som tog ½ time at klippe OG sy. 

Kjolen er syet efter Minikrea t-shirt 50220. En sikker vinder. Jeg har ikke syet mønstret før, men kunne måle mig frem til, at hvis jeg tager en str. 7 og forlænger den, så blev den til en tunika til tynde. slanke Mette. Jeg tror dog - efter at Mette nu har haft den på, at jeg næste gang ville forlænge tunikaen lige 8 cm mere for at få den tunika effekt, som jeg ønskede.

Stoffet til kjolen er noget jersey stof fra StofKarsten. Jeg købte det da jeg var til HammerumKrea i april. Jeg husker ikke art nummer på det, men det er lækkert og en god kvalitet. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...