tirsdag den 9. juni 2015

Frost fødselsdags forberedelser

Er dine børn lige så vilde med Frost som MindsteDatter Mette er? Alt skal gerne være med Frost: bluser, shorts, madkasse, badedragt, legetøj og meget mere. Så naturligvis har MindsteDatter ønsket at få en Frost fødselsdagsfest når hun skal holde 7 års fødselsdag for klassen.  Og det starter selvfølgelig med en sjov invitation. Og efter at have googlet lidt på nettet fandt jeg på at lave en invitation formet som Elsas kjole.

Først fik jeg tegnet en kjoleskabelon, og den så overført til lyseblåt pap som var lagt dobbelt. Derefter klippede jeg turkis tyl, som var lidt bredere end kjolens bredde. 

Jeg brugte min symaskine at sy tyllet på toppen. Jeg syede med ganske almindelig stikkesting,og rynkede tyllet sammen i hånden, imens jeg syede, så det blev lavet en masse folder i syningen. 

Derefter klistrede jeg invitation indeni kjolen. Mette havde skrevet navne på alle invitationerne, imens jeg lavede alt det andet. På den måde fik hun øvet i at skrive,imens hun var kreativ med mig. 

Nu skal de bare deles ud, og så skal vi videre med forberedelserne. Vi har store planer. Og I skal nok få det at se løbende. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...