fredag den 8. maj 2015

Suttekluden er færdig

Nu er suttekluden færdigmonteret, og jeg kan vise frem. Opskriften er en jeg har fundet på nettet, hos bloggeren Grydelappen.dk. Hun skriver, at hvis man laver sådan en sutteklud, vil hun værdsætte et link på ens respektive blogs, tags på instagram (#grydelappensherligheder, @grydelappensherligheder), facebook eller hvor man nu vælger at vise kreationen frem.

Så jeg viser den selvfølgelig frem her med glæde. 

Af materialer til min sutteklud har jeg brugt 8/4 bomuld fra Stof & Stil i farverne: råhvid, rød og bordeaux. Jeg har brugt to nøgler af den råhvide, og en nøgle af de to røde. Og en rest sort og hvid til øjnene. Og bamsefyld. 

Den lille bamse her består af de 3 farver, der i striber skaber en store oldemorfirkant (også kaldet granny-square) og langs kanten har jeg så hæklet en tungekant for at få en let afslutning. Hovedet består af en “bold” der får udstående øjne (dem er jeg bare SÅ begejstret for) og søde hængeører. Bamsen har en lille trekantet næse, som giver antydningen af et ansigt.

Nu glæder jeg mig til at give den til den kommende mor. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...