mandag den 4. maj 2015

Rød Ollie-kjole med striber til MindsteDatter

Prøv at se denne søde kjole, som jeg har fået færdiggjort på min fridag. 

Den er bare så nem at lave, og samtidig er den mega sød og sommerlig. Og Mette er helt tilfreds med den. Stoffet til selve kjolen er noget rødt jerseystof og til ærmerne er det også jerseystof. Men denne gang noget rødt/svag lyseblå stribet. Dette har jeg også brugt til halsen.  Jeg har valgt at stikke halsribben på, og på denne måde få en lille syning synligt rundt i halsen. Og ærmer og bund er først overlocket, inden jeg har stikket det rundt. Stoffet er købt hos Stof Karsten i Hammerum, da jeg var til Hammerum-Krea der i april. 

Mønsteret er fra Stof 2000 og hedder Ollie 1512. Det er første gang, at jeg prøver dette mønster. Men det kunne godt være begyndelsen på et smukt venskab - for mønstret er virkelig godt designet og let at sy. Det er så let at gå til, at jeg godt kunne blive fristet til at få flere af denne slags kjoler igennem maskinen. 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...