onsdag den 1. april 2015

Årets første anemoner


Prøv lige at se hvad jeg fandt på min løbetur igennem skoven i dag.


Årets allerførste hvide anemoner. For mig er det ét af de dejligste forårstegn og jeg kan næsten ikke vente til skovbunden igen blomstre hvidt. Jeg elsker de små blomster, og er hvert eneste år nede i skoven og plukke en stor bukket, som jeg binder sammen med en elastik.

Faktisk kikkede jeg jo slet ikke efter anemoner i dag, for jeg havde jo travlt med at løbe igennem skoven, men jeg var simpelthen nødt til at stoppe op og tage lidt med hjem. Jeg kan ikke huske nogensinde at have fundet de første hvide anemoner SÅ tidligt. De små blomster har da også knap fået stilk, men blomstre dét gjorde de i en hel lille hvid og duftene plet på en sydvendt skråning.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...