onsdag den 24. september 2014

Nyt betræk på puffer

Turen rundt i huset med inbo fornyelse er nu kommet til pufferne. Jeg har været i Stof & Stil og købe lidt stof. Valget var lidt svært med hensyn til stof valg. Jeg har jo to puffer, så jeg besluttede mig for, at lave to forskellige.
 
Puffen i stuen er lavet i noget vævet grafisk olivengrønt bomuld. Pufferne er 60 x 60 x 30 cm, så jeg klippede først de forskellige sidestykker og overlockede dem hver for sig. Derefter gik jeg igang med sammensyningen. Jeg har syet orange pipingbånd på denne. Bånden har jeg haft liggende et års tid. Jeg købte den sidste sommer hos BettyP. Og for at puffen skal være lidt praktisk også, har jeg sat lynlåse i på den ene smalside, så betrækket også kan blive vasket. Det var en lille smule besværligt at få syet lynlås OG piping på, så det blev pænt. Men det lykkes til sidst.






Sådan her så puffen ud FØR.

 
Den anden puf er syet i vævet natur/grå bomuld med abstrakte tern. Fremgangsmåden er den samme som ved den første puf. Men her har jeg valgt at sætte neon pink piping i. Og Jeg har sat den på to sider denne gan i stedet for bund og top, som jeg gjorde ved den anden.. Dels fordi de to puffer ikke skal være ens, men også fordi at jeg ikke havde nok pink piping bånd.
 



 
 Og sådan er så puffen ud FØR.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...