mandag den 4. august 2014

Scrapbog til vores PlejeDatter

Vi har sagt ja til noget ganske spændende. Vi skal være plejeforældre til en grønlandsk pige. Hun kommer i morgen. Der skal vi hente hende på den skole, hvor hun og hendes klasse har overnattet i nat. Hun er i Danmark sammen med hendes klasse. Og de skal alle bo ved forskellige familier her i Danmark. Nærmere betegnet Salling og omegn. Der kommer 19 børn. Og de er i alderen 10-11 år. Og går i 4 klasse på Grønland i byen Christianshåb.
 
Ideen til at skulle være plejeforældre fik jeg lige inden sommerferien. Jeg havde hørt på vores børns skole, at de eftersøgte plejeforældre, og der blev der sået en lille spire i mig. Og da jeg to dage senere så i avisen, at de stadig søgte, spurgte jeg først vores piger, om de kunne tænke sig dette. For det  ville indebære, at de to store skulle hjælpe med hentning i SFO og vigtigst af alt, at hun skulle bo på deres værelse. De sagde JA!!
 
Så spurgte jeg Manden min. Og jeg blev noget overrasket, da han også sagde JA.
 
Jeg ringede til nummeret i avisen, og fik diverse oplysninger om, hvordan forløbet skulle være. Og 3 dage senere var vi blevet godkendt. Og nu er det snart nu. Hun kommer og skal bo på ÆldsteDatter's værelse. Hun skal gå i 4. klasse på vores skole. Og i SFO samme sted som MindsteDatter også starter. De eneste forpligtelser vi har, er at hun skal fungere i vores familie på lige fod med de andre piger i de 10 uger hun er her. OG at vi skal lære hende dansk.
 
Jeg er ved at lave en bog til hende, så hun kan skrive hendes oplevelser ned. Bogen er lidt kedelig, så jeg vil se, om jeg ikke kan gøre den lidt mere personlig ved at brodere lidt på et stykke sækkelærred. Så har hun en bog til evig minde om tiden i Danmark hos vores familie.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...