tirsdag den 20. august 2013

Berlin part one

Som lovet kommer der her første del af min fortælling om vores ferie til Berlin i uge 32. Jeg har længe ønsket mig at komme til denne ny og gense noget af det som jeg så for første gang for mange år siden - nemlig i 1987 - og ja altså før murens fald. Dengang boede jeg både i øst og i vest. Og jeg husker det som en hyggelig tur. Og jeg var på studietur med min gymnasieklasse, så den stod også lidt på fest og farver.
 
Denne gang var det så med min familie. Og vi skulle bo i en lille lækker lejlighed på Inselstrasse. En lejlighed vi fandt gennem denne side. Jeg synes faktisk, at det var billigt. Eneste ulempe var, at det var mega varmt, imens vi var der, og det betød også, at lejligheden var mega varmt, for luftcirkulationen var ikke så god (læs: vi svedte tran, når vi var i lejligheden). Heldigvis havde vore venner været i selvsamme lejlighed to uger før os, og de kunne så fortælle os, at vi skulle huske nogle propeller, så vi kunne få lavet lidt cirkulation.
 
Vi ankom til lejlighed ca. kl. 14, og efter vi havde pakket ud tog vi ind til byen. Vi tog U-banen ind til nogle gader som jeg havde læst skulle være gode shopping gader, nemlig: Alte Schönhauser str - Weinmeister str.  - Wünzstr.  og Rosa Luxenburg str. Her trissede vi lidt rundt, indtil vi igen landende på Alexsanderplatz. ÆldsteDatter har været i Berlin to gange før, og hun var lidt på hjemmebane her, og vi lod hende vise os rundt.

Fjernsynstårnet.

U-banen tættest på vores lejlighed

 
Om aftenen tog vi hen til restaurant Monieur Voung, en vietnametisk restaurant på
Alte Schönhauser Str. 54 i Mitte. Vitterligt et lækkert sted at spise i byen! Lækker, frisk og veltilberedt vietnamesisk mad til virkelig gode priser. Eneste minus er, at man sidder som sild i en tønde, og at når det er varmt udenfor, er det stegende hedt indenfor. Men det tog vi med et smil. For vi ville prøve at opleve denne restaurant.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...