torsdag den 23. maj 2013

Zigzag og blomster

 
 
Endnu en kjole er kommet igennem symaskinen. Denne gang har jeg fået inspiration fra denne fantastiske blogger. Ideéen er hendes, men jeg har selv lavet mønsteret ud fra Stof & Stil mønster nr 63012. Jeg har lavet den buede slåomeffekt og rundet den forreste del under ærmet. Prøv at se på mine billeder.
 

 
Stoffet denne gang er et sengebetræk jeg har købt for 10 kr i en genbrugsbutik i Viborg. Zigzag-bånden og knapperne er fra Fjølner i Viborg.
 
Der er syet zigzag-bånd i hals og i ærmerne. Og så har jeg lavet 3 knapper i slå-om-effekten. Det nederste stykke af kjolen har fået 5 læg foran og bagpå. Og læggene er stukket 2,5cm ned, for at holde på syningerne. Ærmerne har fået puf. En meget enkelt og nem kjole. Og den er klar til børnehavetur i morgen med orange strømpebukser indenunder.











 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...