lørdag den 13. april 2013

Blomst med prikker på

Med hjælp fra en masser søde blogpiger og Instragrampiger fik jeg taget en stor beslutning med denne kjole. Jeg skulle have hjælp til om lommerne skulle være i grønternet stof eller om lommerne skulle være i en rest stof fra selve kjolen. Og det blev det grønternet stof der vandt. Jeg ville selv have valgt lommer i samme stof som kjolen. Men jeg er glad for, at jeg valgte det andet nu. For det kan jeg godt se, at det er meget pænt.
 
Mønsteret jeg har brugt er fra Stof & Stil nr 63005. Jeg har lavet lidt ændringer ved ærmerne, og givet kjolen en stolpelukning foran. Og lavet halsudskæringen lidt mindre. Men ellers er det den samme kjole. Til bærestykket og til ærmerne har jeg brugt mørk chambrey fra Stof & Stil. Det grønne retro stof tror jeg nok er købt via Lullaby & La . Godt nok for temmelig lang tid siden. Men jeg skulle jo lige overveje hvad det flotte stof skulle bruges til.
 
Det grønternede stof er også fra Stof & Stil. Og det prikkede skråbånd har jeg også købt via en eller andet netbutik. Jeg har også støttet lokalt, og har købt knapperne oppe i vores egen butik Nørregades Varehus her i byen. Jeg har valgt, at kjolen's farver skulle gå igen i knapperne, så derfor er der en blå, en lyserød og en grøn knap på kjolen. Jeg har lavet en lille pyntestikning på bærestykket, og lagt kjolen op med en 2 cm søm. Så der er ikke mange dikkedarer ved denne kjole. Men alligevel er den blevet utrolig sød.
 









Og hendes standard svar når MindsteDatter får nyt: "Jeg vil have den på i morgen". Så det skal hun selvfølgelig have.

5 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...