tirsdag den 8. januar 2013

Sort bluse

 
 
Jeg fik lige lavet denne bluse den anden dag. Stoffet har lagt længe og skældt mig ud. Faktisk lige siden starten af december, hvor jeg købte det i Stof & Stil i Ålborg. Og jeg har lige så længe lovet min MellemsteDatter, at jeg nok lige skulle sy den. Og så her den anden dag tog jeg mig sammen. Og det tog jo ikke så langt tid. Og nu er den klar. Eneste minus er at jeg klippede stoffet i et halv mørkt rum, så stofretningen blev sq lidt forkert. Men det ser man ikke.
 
Jeg lavede lige en lille finesse på den. Syede en trekant på oppe i halsen. Det har jeg set på så mange bluser for tiden. Jeg overlockede trekanten på to af siderne, inden jeg syede den på blusen med stikkesting. Og på den måde ligner den alle de andre bluser jeg har set.
Jeg har desuden lavet to tvillingesyninger i halsen. Og lavet pyntestikning på skuldersøm, ved ribkant både i ærmer og i bull.

2 kommentarer:

  1. Super ide med den trekant :-) Sanne

    SvarSlet
  2. Tak - MellemsteDatter er også meget glad for den detalje. :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...