tirsdag den 14. august 2012

Stauder i min have - hjælp til navnene...

Ved hjælp fra en sød læser Mette, fik jeg fundet ud af, hvad den staude jeg så her hedder - nemlig Sct Hans Urt. Jeg så den, da jeg var på cafebesøg på Savilla. Og nu har jeg fået købt den. Og den er sat i haven.


 Og sørme om jeg ikke også fik to andre stauder. Men jeg aner bare ikke, hvad de hedder. Måske er den ene en marmelukærme. Er der noget der kan se, om det passer?????
Jeg fik dem endda til billige penge, for ekspedienten slog den ene ind til forkert pris - men det gjorde ikke mig noget. Og det var endda den dyreste. Så jeg "sparede" 80 kr :-)

 Den anden var også sød, men den er også uden navn.

Og snart er hele prydhaven fyldt med blomster og min mision "dæk all jord, så der ikke skal luges" er fuldført.

2 kommentarer:

  1. Hvis du vil 'lave' flere Sct Hans urt, er det meget nemt!
    Bare lav en buket og sæt dem i vand ... Så får de rødder og kan plantes.
    Det er en super dejlig blomst :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...