lørdag den 4. februar 2012

Hjælp mig blogland !

Jeg overvejer om jeg skal male de sidste tre møbler i min stue og alrum. Synes egentlig de er lidt trælse at se på, og kunne godt tænke mig en forfriskning på en relativ billig måde. Møblerne er også gamle - de er alle over 15 år gammel, så det retfærdigør nok bedre min overvejelse.
Og nu er det I kommer ind i billedet. Det er blandt andet dette bord. Overvejer om det skal være hvid, som så mange andre af mine møbler.
 Vitrineskabet her skulle også males så. Og den skulle nok være mint. Vitrinen til venstre er min. Og billedet til højre viser farven, som jeg mener, at den skal have nu. Det er farvekode S 0530 b50g fra DURUP tror jeg.

Og denne skænk. Den skulle være hvid ligesom bordet i stuen.
Jeg smider lige nogle billeder ind, så I kan se de faver vi allerede har i huset. Manden min mener det hele skal være hvidt, men jeg synes ikke, at det gør noget om en af tingene blir en anden farve.

Her kan I se hvordan skænk og vitrineskab står i forhold til hinanden.


 
Hvad mener I? Skal de tre møbler males? Og i så fald hvilken farve? Det kunne også være en anden farve, Men det skal ikke være en voldsom stærk farve.

21 kommentarer:

  1. det ville give et meget friskt look hvis dine møbler blev malede. jeg tror jeg ville male bordet hvidt og skænken og vitrinen i en farve. Jeg kan se du har et lilla skab og en turkis kiste, så mit råd vil være at male vitrinen i turkis som din kiste. og skænken ja hvid eller hvad med lilla? Held og lykke med det store arbejde

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil ikke genbruge den turkise eller den lilla på vitrinen, synes farven bliver for voldsom, hvis den er flere steder i rummet.
      Og lige nu står der faktisk en orange kiste i stuen i stedet for den turkise. MindsteDatter leger nemlig med det der er i den orange (Barbiedukker), og imens står den anden på værelset.

      Slet
  2. Synes det er synd hvis alt er hvidt. Hvorfor ikke finde en fælles fed farve fra maleriet til vitrine og skænk? Synes det kunne være fedt med en lækker grøn som der er i billedet eller som din sofapude (selvom det er 2 forskellige rum ;-) Eller nogle af de farver du allerede har. Er vild med dit lilla og turkise ;-)
    Sofabord ville jeg ikke røre. Synes det ser fedt ud som det er! Jeg kan godt lide lidt træ og især når det er så flot rustik. _Du kan jo bare friske det lidt op med en slibning og en let olie (som jo nok ødelægger fremtidige muligheder om lige sådan at male det...)
    Glæder mig til at se hvad du finder på ;-) God weekend!
    Knus fra mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. En grøn kunne også være en mulighed. Men jeg har allrede en grøn stor potteplante i køkken og en lime grøn kiste, så jeg tror rummet får for mange forskellige grønne farver.

      Ja, bordet er gammelt og rustik. Og måske er det en skam at male. Men jeg er bare træt af at glo på den. Den har mange pletter og skjolde. Og tror en gang maling er billigere en et nyt bord uden pletter. Og den har faktisk fået olie, så måske kan den slet ikke males. Hmmm... må spørge en maler om det.

      Slet
    2. Mal selvfølgelig i en af de grønne farver du allerede har i køkkenet ;-) for nej, der skal heller ikke være 7 forskellige... skænk kunne være flot i grøn eller sort, og vitrine i hvid.
      Bord skal nok have en seriøs omgang affedtning inden maling. Men måske kunne bordet blive rigtig flot igen med en seriøs omgang pudsning og måske kunne du slippe af med de fleste pletter, hvis de ikke har fået lov til at trække for dybt ned i træet.

      Slet
    3. Ja, det er godt nok svært. Tænker over om det liver for hvidt, hvis bordet blir malet. Måske skal den forblive rustik. Skal vist lige se en masse inspiration rundt omkring INDEN jeg tager den beslutning.

      Slet
  3. UHA, Henny

    Tør du virkelig spørge.. Du får nok lige så mange svar som der er bloggere som skriver ind...

    Mit bud er måske lidt kedeligt i de flestes øjne.. For jeg elsker nok farver, men har også en tendens til at holde den tilbage i alt andet end puder og tilbehør..

    Jeg holder med din mand.. Det skal males men hvidt... Især de ting som skal indeholde ting i flere farver...

    Håber du finder en løsning..

    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja indtil nu ser det sådan nu :-)
      Jeg elsker også farver, men synes det kan blive for meget hvis det hele er malet i alle mulige farver.

      Havde ikke lige tænkt over at vitrineskabet jo indeholde ting med farver der kan ses. Så god pointe med at holde den i hvid - måske. Eller måske en svag gul !!!

      SÅ får jeg også lidt af farven fra maleri i rummet som Majer foreslår.

      Slet
    2. ja det var en god idé.. Gul er skøn...

      Sort er også en af mine favoritter.. var det en mulighed?
      Held og lykke med det...

      lone

      Slet
    3. Sort er helt udelukket.

      Puha hvor er det svært.

      Slet
  4. Jeg ville vælge at male møblerne, men ville nok vælge hvid og så måske nogle fede farvede knopper, og måske hyldepapir/tapet inde i vitrinen.

    Jeg elsker farver men der kan også blive for meget, hvis du spørger mug :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Knopper i farver var også en god mulighed. For dem der er på nu er faktisk ret kedelige. Og med tapet får jeg farve. Men ved ikke om det blir for uroligt.

      Og Ja - for mange farver kan godt blive rodet.

      Slet
  5. Uha uha, sikke da et spørgsmål at stille... ;o) Jeg ville male både skænk og vitrine hvid; og sofabordet ville jeg gi' en gang antik-bejdse, for at beholde det rustikke og alligevel gi' det et nyt look. Jeg synes det er SÅ lækkert når man har sin helt egen stil, og tør blande forskellige farver og nyt og gammelt med hinanden. Jeg har selv "en kælling af hver by" - og jeg elsker det; der er nemlig ingen andre der har præcis mage til...
    God fornøjelse med projektet; er spændt på at se resultatet... ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en mulighed.

      Indtil nu hæler (Hedder det det??) min lyst til at male skænk og vitrine hele hvidt. Og bordet er i overvejelse. For hvid er jo ikke en praktisk farve til et bord. Med mindre vi lakrerer det bagefter. Tænke tænke :-)

      Slet
  6. Hej Henny..
    Uhhh Det er svært;) JEg er jo lige så vægelsindet.. Et bord i lys farve/hvid er ikke praktisk, men kunne være flot til det mørke gulv.. Men hvis du kun vil male to ting, kan det godt være jeg ville bevare bordet;) Skænken ville jeg male - og nok i en lys farve.. Men det er jo mig;) Og især hvis du ikke vil genbruge en af pangfarverne;)
    Glæder mig til at se hvad du finder på;)
    Kh Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rådene.
      Ja, jeg er også vægelsindet. Først tager jeg en beslutning, og så læser jeg et nyt forslag, og så tager jeg en ny beslutning.

      Men jeg sætter stor pris på alle kommentarerne. Og det ender også med jeg tager en beslutning. Men det er ikke sikkert den kommer hurtig til mig.

      Slet
  7. Hej Henny
    Er ked af at bidrage til forvirringen, men jeg synes helt klart, at din vitrine skal være sort - det vil give en rolig baggrund til de ting, som skabet indeholder, og det vil spille perfekt sammen med jeres sorte stole og den sorte lampe på skænken. Det vil bare være så flot og give jeres rum SÅ meget karakter. Skænken ville jeg male hvid. Sofabordet ville jeg male i en gråblå farve, ikke alt for mørk og ikke for blå. Det er en praktisk farve og den vil stå godt til dit lilla skab og kiste uanset om den er orange eller turkis. Passer også godt til sofa og puderne. Samtidig vil en gråblå farve passe rigtig godt til bordets stil. Det var mit forslag - det kribler helt i mine fingre for at svinge penslen hos dig. Jeg håber, du vil vise, hvad du beslutter. Kærlig hilsen Mette, som ingen blog har

    SvarSlet
    Svar
    1. PUHA - nu er jeg vægelsindet. Og nu kan jeg slet ikke beslutte mig. For jeg kan sagtens se alle forslagene for mig. Og synes de er pæne hver for sig. Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken gråblå farve du havde i tankerne, for det kunne sagtens være en mulighed til bordet.


      Tænker lige videre.

      Slet
  8. Hej Henny
    Ser først dit svar nu. Hvis jeg kan få din postadresse, sender jeg dig hjertens gerne et par farveprøver, så du kan se farven. Måske har du en mail, jeg kan skrive til dig på, så jeg kan få din adresse den vej? Kærlig hilsen Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Mette
      Min mail er henny@hellegaard.net. Skriv til den, og du får min private adresse.
      Vil med glæde modtage farveprøver.

      Og min beslutning indtil nu er at skænk og vitrine skal være hvide. Og bordet afhænger af det jeg modtager fra dig :-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...