søndag den 2. oktober 2011

Utrolig lækker kyllingesalat


Den her salat er altså bare utrolig lækker. Der er så mange skønne smags nuancer fra kød, pasta, grøntsager, chili, hvidløg og ikke mindst appelsin og honning.
Jeg fandt den på nettet, fordi jeg googlede opskrifter med "oliven - bacon og appelsin" - ja, det er jo ikke HELT dette denne indeholder. Men jeg blev fristet til at afprøve opkriften. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Den er bare god.
Vi fik den her til aftensmad, og jeg undlod dog at blande salat med dressing, for den er temmelig chilistærk. Og nok ikke noget for små 3 åriges maver - hvertilfælde ikke min datter. Vi fik lækkert hjemme'bragt' brød til. :-)
Den kan også sagtens gå som frokost - nu elsker jeg jo salat til frokost.
 
Kyllinge-/pastasalat med appelsin-/chilidressing


300 g pasta penne
2 store kyllingebryst
1 pk bacon i tern
Saft fra 1 appelsin (til at stege kyllingen i)
Spæde spinatblade

½ rød peberfrugt, finthakket
½ frisk, rød chili, finthakket
2 fed hvidløg, fint hakket
Saft fra 1 appelsin (til dressing)
Lidt god olivenolie
Lidt flydende honning
Salt og friskkværnet peber


Pastaen koges al dente i rigeligt, godt saltet vand. Skylles i koldt vand.
Steg bacontern sprøde på en tør pande. Læg dem på køkkenrulle for at dryppe af og steg derefter kyllingebryst i baconfedtet. Krydr dem med salt, friskkværnet peber og pres saft fra 1 appelsin ud over. Steg dem til de er gennemstegte.
Saften af den anden appelsin, finthakket chili, finthakket rød peber, finthakket hvidløg, olivenolie, flydende honning, salt og friskkværnet peber blandes godt sammen og bruges som dressing.
Bland alle ingredienserne til salaten sammen, vend salat og dressing sammen (eller server dressingen ved siden af) og server med nybagt brød.
Det tog mig under 30 min at lave den. Og det er bare perfekt tid for mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...