tirsdag den 30. august 2011

Malerhjerne... jeg har fået malerhjerne

Ja, nu er jeg så gået i gang med at male projektet som jeg viste lidt af her. Og det er nok meget modigt af mig at vise det frem inden det er færdigt. Men jeg må jo have en tro på at det nok skal blive superflot - ellers gjorde jeg det vel ikke THØ- HØ.

Og nu har jeg ikke noget andet håndarbejde for tiden, og det var ved at gå mig på. Og så lige pludselig i dag, tog Fanden ved mig. Og nu er jeg i gang med endnu et malerprojekt. Nemlig at gøre MindsteDatter's værelse om fra babyværelse til lillepigeværelse.

Jeg har tømt hele hendes værelse for møbler. Det står inde i stuen og i alrum. Og det roder voldsomt.... Men det skal være skidt førend, det blir godt. Når jeg nu alligevel skulle til det, så har jeg først malet loftet derinde. Det trængte det voldsomt til. Jeg har hevet loftspotsene ud af hullerne, og det var lidt svært. Hvorfor gør jeg altid sådanne ting, når jeg er alene, og Manden min ikke kan hjælpe??? Han er nemlig på Sjælland, og kommer først hjem igen fredag aften.

Den ene væg er var lyserød, så den har fået to omgange hvid. Og den skal lige have nogle flere omgange, inden den er helt hvid.


Den så således ud inden den blev malet. Lyserød med en kant af guld. Det er det eneste billede jeg har i mit arkiv af væggen. Den lyserøde kiste står også på MindsteDatter's værelse. Men det ved jeg ikke om der er plads til mere. Jeg har ledt mit arkiv igennem. Og de efterfølgende billeder er taget af de ting der stod på værelset. Nu står de rundt omkring i huset. Og jeg tog ingen billeder, inden jeg ryddede værelset. Hmmmm. Det skulle jeg jo have gjort.
Nedenunder denne uro står der et puslebord i råhvidt med lyserøde kasser. Den skal ud af værelset ud, og er sat til salg. Så bud endelig ind, hvis I skulle være interesseret i den. Den sælges med kurvene til.



Sådan ser sengen ud. Lige nu står den smidt midt i køkkenet. Dynen er i brug. Hun sover i soveværelset i disse dage,. hvor Manden min ikke er hjemme. Og hun kan jo ikke sove inde på værelset, hvor der blir malet.

Bordet og stolene står også på værelset. Pt står de i stuen.

Disse billeder hang over puslebordet. Og dem vil jeg også gerne sælge.

Det var det for denne gang. Flere billeder følger, når der er sket mere i vørelset og med mit hestemaleri.

2 kommentarer:

  1. Hi hi! Jeg kaster mig også altid over sådanne projekter, når jeg er 'alene' hjemme. P.t. ser loftet i vores køkken ud på samme måde med spots hængende nede, dog er manden med denne gang (heldigvis). Jeg glæder mig til at se billeder, både af værelse og maleri.

    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
  2. Tak Rebekka.
    Ja, det er jo vigtigt IKKE at kede sig. Og jeg har endelig fundet på noget, der godt kan tage min tid resten af ugen... Og jeg er spændt på hvad Manden min siger til resultatet, når han kommer hjem.
    Og i morgen kommer der en ven, og hjælper med at sætte spottene op igen, for det kan jeg ikke finde ud af :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...