onsdag den 27. april 2011

Flæsekjole

Jeg har haft gang i endnu et syprojekt. Denne gang er det en flæsekjole til MindsteDatter. Vi skal til konfirmation om 14 dage, og jeg tror det ender med at jeg gir hende denne nysyede kjole på. For jeg er godt tilfreds med den. Og hun er bare så yndig i den.
Mønsteret er fra Ingelise SY magasin 05/2010. Og stoffet er ren genbrug. Nemlig fra en kjole jeg selv gik med for nogle år siden. Jeg har ikke gået med den  længe, og jeg har ikke nænnet at smide den ud. Men det er jo godt nu, for nu kommer den til sin ret igen. Bare i mindre format.

Den opmærksomme læser har nok bemærket at der endnu ikke er syet knap i nakken, men kun er sat en knappenål i. Min nye symaskine skal bestå sin prøve i morgen, hvor jeg skal sy knaphul. Er spændt på resultatet.





De fem forskellige stoffer lidt tættere på. Jeg får lige knipset et billede med MindsteDatter og kjole på et senere tidspunkt. For I skal næsten se den på. Den er halvlang til hende, og en rigtig prinsessekjole.

2 kommentarer:

  1. Den er da kanon. Elsker især det blomstrede stof ;-) Jeg laver kjoler til Thea hen ad en kant... havde jeg aldrig troet at jeg skulle!!! Har også denne kjole på min to-do liste - god til rester ;-)
    Knus herfra!

    SvarSlet
  2. Tak. Ja det er altid godt at få brugt resterne. Og dejligt at læse at Thea får en masse hjemmesyet tøj. Håber du nyder tilværelsen. Knus igen

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...