mandag den 4. april 2011

Babytøj klar til sommerbaby.

Ja, det er ikke til mig selv, he he. Næeeee - det er såmænd til Manden min´s niece som venter sig en lille babydreng omkring 1. juni. Og hun ville gerne have lidt tøj syet af mig til den lille dreng. Så jeg har været i gang ved symaskinen i dag.

Monster-sparkedragten er i str. 68 (selv om jeg synes, at den ser større ud). Mønsteret er fra Stof & Stil, og der er stoffet også fra. Jeg synes bare, at det er SÅÅÅ sødt. Rigtigt fræk og drenget. Kommer til at passe perfekt til en fræk trold.

Lukningen er bare supersmart. Jeg har aldrig før prøvet at sy denne halslukning, men det var forbavsende let.

Sommerdragten er en str. 62. Jeg har også her kantet rundt med bånd. I halsen har jeg lavet en lille åbning, som skal lukkes med en stor flot knap. Mønsteret er fra Elsebeth Gynther´s bog: "Børnetøj 0-4 år", som jeg har brugt mange gange før, og mønsteret brugte jeg også i sommers til en sommerdragt til MindsteDatter, som jeg har sat til salg på AMIO. Der er syet med rynketråd i ben, så benåbningen kunne blive mindre.
Og i bunden skal der også her syes en masse trykknapper i.

Og jeg føler det er lidt at blamere mig selv, at tage billeder så tæt på. Jeg synes selv jeg syede meget lige og sirligt, men tæt på ser alting jo pisse skæv ud... SUK.

Nå, men jeg må igang med trykknapperne... de syes jo ikke i af sig selv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...