søndag den 19. december 2010

Fjerde søndag i advent

Endelig er det den sidste søndag i advent, og jeg kan nu vise de kreative gaver frem jeg har gået og syslet med over den sidste uge. For ikke nok med, at jeg har strikket vanter til MellemsteDatter, så fik jeg også lige lyst til at sy en stor farlig slange til MindsteDatter efter inspiration flere steder herinde bl.a. her.
Men først skal I lige se vanterne til MellemsteDatter. Se... hendes navn er strikket på begge vanter. Så er det nemmere for hende at finde dem igen, når de blir væk. Og tro mig -  de skal nok blive væk - for hun er nogle gange  altid lidt af et rodehoved.
Og her er forsiden.

MindsteDatter fik denne lange slange. Jeg tror, den er 2 meter. Og jeg har syet den af en masse små stykker af mine elskede stoffer. Lidt svært at vælge hvilke, men jeg synes selv, at den er blevet festlig at se på. Og så fik den en orange filt-tunge og gule knapper til øjne. Da jeg sad og klippede den i fredags, satte hun sig ved siden af mig og sagde: "Laver??", hvorpå jeg svarede: " En hemmelighed!!". "Hemlighed" -svarede hun så. Og jeg tænkte, at jeg nok helre måtte opstoppe den, når hun var kommet i seng, for jeg tror faktisk godt, at hun kunne se, hva det var ellers...

ÆldsteDatter fik selvfølgelig også noget i adventsgave, men det er ikke hjemmelavet. Hun fik denne parfume.

"Den skal jeg have på i morgen!" var hendes første bemærkning.

Skønt at gi gaver, når de falder i god jord.

2 kommentarer:

  1. De er altså for lækre de vanter! Jeg er kommet til at ønske mig nogen af mine forældre, men hvis ikke jeg får dem i julegave, så kan det altså godt være at jeg spørger om en pris igen... ;)

    SvarSlet
  2. Sandie: det er bare i orden. Så går jeg i tænkeboks.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...