tirsdag den 23. november 2010

Sæt igang...

Her er så den omtalte opskrift på de gode pebernødder:
Portionen passer lige nøjagtig til en kagedåse fuld.

250 g smør (rigtig smør)
250 g sukker (gerne rørsukker)
1 dl fløde
1 tsk ingefær
1 tsk peber
1 tsk kardemomme
1 tsk bagepulver
1 tsk natron
1 tsk kanel
500 g mel

Smør, sukker og fløde røres til dt er hvidt.
Herefter røres resten af ingredienserne i.
Dejen æltes sammen og trilles i pølser. (jeg skar det i 8 dele og trillede det efterhånden som jeg skulle bruge det i stedet for - og det fungerede fint)
Dejpælserne stilles koldt. Kan stå til næste dag (mit stod derinde  i ca 1 time)

Dejen skæres ud i passende størrelser og pebernødderne bages ved 200 grader i ca. 7 minuter.

God fornøjelse.

2 kommentarer:

  1. Taaak :)

    Så er der ingen undskyldning for ikke at have hjemmebagte pebernødder med på søndag :)

    SvarSlet
  2. Nej, det er bare at komme i gang. Og jeg må indrømme at det tog ikke lang tid. Omkring 30-40 min at trille. Og mange af dem der har smagt siger, at de smager som pebernødder skal smage.

    Så jeg håber de kan gøre lykke.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...