mandag den 10. maj 2010

Nederdel med blomster

Jeg fandt lige denne skønne bog i mit BoliLiv 2010/2. Forfatteren er Meg McElwee. Og jeg overvejer om jeg skal købe den. Men imens jeg overvejer det, har jeg ved ejen hjælp syet denne søde søde nederdel.

Jeg har fusket mig til mønsteret på blomsterne. Og selve mønsteret på nederdelen har jeg lavet ud fra min fine bog fra Elsebeth Gynther. Jeg har syet den i twill med strech. Strøget vliseline på alle de søde blomster på. Syet dem på ved enten at zigzagge eller sy stiggesting rundt om de forskellige blomster, blade og stænger. Og har derefter broderet med franske knuder, kædesting, kabelsting og grensting.


Jeg har aldrig ALDRIG broderet før, men lånte denne fine bog på biblioteket, og har læst mig frem til stingene. Og nederdelen blev luftet for første gang i lørdags hvor vi var til 70års fødselsdag. Og jeg følte mig bare så flot i den... Fed fornemmelse at kunne tænke (( jeg har noget du ikke har)).

1 kommentar:

  1. der har du det fine skjørtet ja!!!!!!!!!kjempe lekkert!!!!!!!!!boka kan virkelig anbefales-mye søtt der!!!
    du gjør så masse fint-moro å følge deg og din blogg!!!!!!!!!!!!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...