onsdag den 4. november 2009

Malerier


Nu er det vist tid til at vise mine malerier. Lad os begynde med den første... (det gør man jo som regel... !!!!) Den måler 100 cm x 100 cm og er malet i malerrester. Under områderne med sølv og guld har jeg sat nogle filtmåtte - firgurer - som gør at det ligesom popper lidt ud fra billedet. Det er nok 10 år siden jeg malede den, men den hænger stadigvæk i min stue, Og jeg nyder roen der kommer fra billedet...


På dette billede kan man rigtig se de poppede krukker...
De næste malerier jeg har lavet er disse.... Et forsøg på at lave en moderne udgave af TRO, HÅB og KÆRLIGHED. Malerierne måler 30 x 30 cm og de hænger også stadig i min stue.
Da jeg så skulle have min lille efternøler - måtte jeg jo male noget til det lyserøde abyværelse. Og det blev til disse tre malerier med prinsesser på.
Og så blev jeg fuldstændig vildt insprieret da jeg var til kreativ messe i Viborg her i september... Jeg måtte simpelthen male et kæmpe maleri i grønt til min alrum.... Det blev til et protræt af min famile. Jeg spiser is på billedet, og kunne for den sags skyld lige så godt spise chokofanter som jeg er lige så vild med. Men det er nemmere at male en is. Og min kære mand står og er super stærk på billedet... og helt nede i bunden står vores tre piger... Det skal se ud som om de er på vej op fra jorden, som nogle små blomster. Og disse skal jo have kærlighed og vand for at kunne vokse og blive størrer.... Hmmmm... måske er det ikke så tydeligt...
Og så har min store pige haft kreativ værksted i 4. klasse (for 3 år siden) og der malede hun disse flotte malerier... Og nu startede hun jo lidligere end jeg med at male - så måske ender hun med at blive en lille kunstner i sit voksne liv. Jeg synes ihvertil fælde at hun har tallent... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...